Wednesday, December 05, 2007

Makro en klantenservice

Ik koop al een tijdje geen elektronische apparaten meer in de Makro. Ik heb bijna met élk toestel dat ik daar kocht problemen mee gehad (Mini Disk, geluidsinstallatie, autoradio, fototoestel, ...). Ja, maar er is toch garantie? Inderdaad: 2 uur gaan aanschuiven in de rij om dan weken, zoniet maanden te wachten op de herstelling. Ik ga vanaf nu met alle plezier naar Vandenborre waar de prijzen ook laag zijn, de mensen vriendelijke en professioneel en ik bij geval van herstelling (is nog niet moeten gebeuren) er zeker van ben om goed wordt geholpen te worden.

Vorige week ging ons ma naar de Makro om een fototoestel binnen te brengen. Die kerel maakt een bestek op, laat ons ma tekenen en bezorgt daarna een financieel kostenplaatje: 265 euro voor een Canon Ixus 50. Nu moet je weten dat de opvolger van de Ixus 50 (de 70) maar 200 euro kost, NIEUW. Dus ons ma zegt: dit gaan we niet doen, ik neem het toestel gewoon terug mee en we kopen wel een nieuw toestel.

Dat was natuurlijk buiten de kleine lettertkes op de achterkant van het papier gerekend. Daar staat dat indien het toestel niet wordt hersteld via de Makro er een bedrag van 46 euro, btw exclusief moet worden betaald.

Dus ... alles op een rij:
- Het toestel in nog in garantie
- Er wordt lang aangeschoven, bestek gemaakt (op nog geen 5 minuten) en getekend
- Dan wordt er een prijs gegeven (die wonder boven wonder meer kost dan een nieuw toestel)
- De klant vraag zijn eigen toestel terug ...
- ... maar moet verdorie eerst 55,66 euro betalen (btw inclusief deze keer, dat moet een gewone particulier betalen) om zijn EIGEN toestel terug te krijgen. Dat noemen ze dan administratiekosten.

Beste lezer/lezeres: koop zulke toestellen niet meer in de Makro, ook al is het wat goedkoper. Je hebt er niets dan miserie mee en de klantenservice trekt op niks! Bij deze wil ik iedereen beware om een soortgelijke situatie mee te maken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home