Wednesday, January 02, 2008

Take it EEEzy!

Op de website van Spydro, stootte ik op een zeer interessante nieuwigheid. Asus heeft een superkleine, praktische 'notebook' die verdorie maar 300 euro kost en ongelooflijk veel kan doen: de EEE PC. Ideaal voor studenten zou ik zeggen om mee naar de les te nemen en notities te maken. Het is ongelooflijk compact en valt qua stijl ook nog goed mee!

Je kan draadloos surfen, skypen (er zit zelf een webcam ingebouwd), allerhande usb-toestanden aan aansluiten (externe harde schijf, muis, printer, scherm, ...), heeft een snel intern flashgeheugen (perfect uitbreidbaar met SD-kaarten), ... kortom een graaf ding dat de wereld van de notebooks misschien wel eens kan doen openbreken in compacte basismodellen en grotere alleskunners.

Uiteraard is dit geen vervanger van de notebook: je hebt een beperkte harde schijf en geen DVD-lezer/schrijven. Maar je kan er altijd een externe op aansluiten. Wat extra cool is zijn de extra's: zo kan je bijvoorbeeld je iPod aansluiten en de EEE PC neemt al je playlists automatisch over.

Voor meer informatie: lees de post van Spydro of ga naar de Asus website of naar de microsite van de EEE PC.

2 Comments:

At 6:59 AM, Anonymous Anonymous said...

Bedankt voor de credits en idd super mini laptop voor zo'n goeie prijs! Bovendien ook supersnel, door dat beperkte geheugen dat solid state is (geen bewegende onderdelen dus!). Opstartsnelheid zou iets van een 15 à 20sec. moeten zijn.

 
At 4:38 AM, Blogger Da D-Tor said...

Moest ik geen notebook hebben, zou ik mij dat wel aanschaffen. En moest ik nog student zijn, zou ik dat zeker doen. Ah zo gemakkelijk om mee te nemen.

 

Post a Comment

<< Home