Thursday, October 30, 2008

Reünie en facebook

Dinsdagavond was er een kleine reünie uit SP bij mij thuis. De usual mensen die ik ongeveer 2 à 3 keer per jaar samen zie. Het was heel plezant om elkaar nog eens terug te zien en om de verhalen weer boven te halen.

Er is ook een gesprek geweest over de voordelen van Facebook. Zo blijkt dat iedereen die Facebook heeft verdorie goed op de hoogte blijft van wat er allemaal gebeurt met de mensen die je al jaren niet meer hebt gezien. Ik moet eerlijk toegeven dat het gemakkellijk is om in contact te blijven met elkaar, al zie je elkaar dan wel niet meer. Aan de andere kant ben ik wel verschoten hoe persoonlijk sommige mensen wel zaken online zwieren. En wie kan je nu al of niet aanvaarden als 'friend'? Ik ben er toch nog niet aan uit.

Anyway, via Facebook zijn er heel wat mensen uitgenodigd voor een kleine reünie van SP (maar dan wel veel groter dan die van eergisteren :->). Zo hebben we naast de digitale kloof ook een 'social community kloof' die - vrees ik - enkel groter zal worden. Voorlopig ben ik er nog altijd geen lid van en blijft dit zo. Nog afwachten hoe alles zal evolueren. Alhoewel ik daardoor events zal missen...

5 Comments:

At 7:27 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik had het ook niet zo voor facebook, voor die social networking dingen ben ik allergisch. De games en groepen en fandingen op facebook zijn nog altijd dom, maar het delen van foto's en films met enkel uw vrienden is de max.

Het is een beetje zoals MSN, ICQ was beter, maar ook de minder IT-savvy mensen gebruikten MSN, en dus raakte ICQ in onbruik. Het feit dat zoveel mensen Facebook gebruiken (die nauwelijks mailen bijvoorbeeld) maakt het wel zeer fijn om oude vrienden terug te vinden.

Ik ben alvast fan geworden (maar probeer enkel vrienden toe te laten die ik ook echt goed ken/kende. Ik deel mijn foto's liever niet met gelijk wie).

 
At 10:10 AM, Blogger Arnout Everaert said...

We hebben volgende week trouwens een megaparty voor een 25.000 man in uw tuin gepland. Sorry dat je het nu pas hoort, maar de uitnodiging was verstuurd via facebook ;)

 
At 4:04 AM, Blogger Da D-Tor said...

Ik besef wel dat het een ongelooflijk interessante tool is om te gebruiken en dat er inderdaad een kloof ontstaat tussen gebruikers en niet-gebruikers. Ik denk dat hetgeen mij het meeste stoort het al dan niet aanvaarden is van mensen. Wie laat je wel toe en wie niet. Maar geen facebook hebben is niet het einde van de wereld (nog niet :->)

Wat die party betreft: ik zal de buren alvast verwittigen :-)

 
At 6:18 AM, Blogger Thijs said...

jooew dieter,

dringend facebook aanschaffen boy, dan kan je kennis maken met die twee jongens die het beste chiroprogramma ooit hebben gemaakt.

Hoelang doe je ook alweer IK? 4 jaar? En? Minpunten gevonden? Mmnee ik denk van niet, "nooit meegemaakt" was het zeker:P

Nog veel plezier bij 't gewest

 
At 7:24 AM, Blogger Da D-Tor said...

Hmja, ik moet toegeven dat er wel heel wat voordelen achter zitten. Zeker om mensen die je niet meer ziet, toch te kunnen volgen. Alleen daarvoor zou ik het doen. We zien wel. Jullie zullen het dan ook wel weten :-)

 

Post a Comment

<< Home