Thursday, December 11, 2008

Geheugen

Time machine is een geweldige functie van Leopard. Alles wordt proper gebackuped zodat ik mij niet moet bezighouden met op tijd mijn foto's, video's, muziek, documenten, ... te backuppen voor het geval er iets ernstigs gebeurt met mijn computer.

Maar wanneer dat ding echt alles wat er ooit op uw computer heeft gestaan opslaat en ook bijhoudt, dan wordt de schijf snel heel klein. Nog geen half jaar later zijn we al bijna 500Gb verder. Nog nooit heb ik zoveel plaats nodig gehad. Wat research laat snel zien dat dit eigenlijk komt door al dat filmen op chiro-activiteiten en die integraal in te laden in iMovie (babbelbox van een uur vréét geheugen). Ik zal eens moeten bekijken hoe we dat kunnen inperken. Want ook al verwijder je de files op je Mac, ze blijven bewaard in Time Machine.

Met andere woorden: Ik moet naar 1 Terrabyte geheugen gaan, wil ik kunnen blijven profiteren van de geweldige Time Machine functie van Leopard. En dat kost weer geld, veel geld (als je een deftige harde schijf wenst tenminste). Maar aan de andere kant zou ik voor geen geld al mijn muziek, foto's, documenten, ... kwijt willen. Dus noem ik dat een investering, dan verkoop ik dat beter aan mezelf :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home