Tuesday, June 22, 2010

Golf

Gisteren hadden we met het werk ons klantenevent en dit jaar was er een golfinitiatie voorzien. Voor de meeste een eerste keer, inclusief mezelf. Ik dacht: "Met mijn minigolfervaring van vroeger, zal het nog wel meevallen." Niets was minder waar. We hebben 3 zaken gedaan: long swing (echt hard slaan), chippen en putten.

Het hard slaan was de max ... als je de bal goed raakt. Anders kan het soms wat pijnlijk zijn aan de handen door de schok die je terugkrijgt. Zo'n bal vliegt immers aan 200 km/u. Maar op het einde heb ik toch een paar mooie slagen in de goal gekregen.

Het chippen vond ik het leukste. niet dat het gemakkelijker was, maar wel uitdagender. Je zit in een bunker (lees zand met een heuvel voor u) en moet die bal uit het zand krijgen. Ook in dieper gras en dan zo slaan dat er niet al te veel grond meekomt.

Het putten (een beetjes zoals minigolf) leek het eenvoudigste, maar vond ik uiteindelijk het moeilijkste. De 'green zone' is immers niet altijd recht met als gevolg dat de golfbal vaak 'net niet' in de hole rolde. Vrij frustrerend soms :-)

Al bij al eens leuk om te doen. Ik heb wel respect gekregen voor golfers. Het lijkt allemaal eenvoudig, maar dat ik het zeker niet. Dank je wel BBC voor de ervaring.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home