Monday, July 02, 2007

The Target = GRAAF!

Als je op zoek bent naar een ongelooflijk grave activiteit om met vrienden, jeugdhuis, vereniging, bedrijf, ... te doen: zoek niet verder! The Target is de ideale activiteit om je ergens volledig in uit te leven met de hele groep.

Ik ga het spel niet helemaal uitleggen, dat kan je op de site lezen. Het komt erop neer dat een gangster door de stad loopt en materiaal ophaalt om misdaden te plegen en zo geld te verdienen. Zijn/haar doel is om 1.000.000 euro te verdienen. Maar er zijn 3 agenten die achter de gangster lopen en proberen neer te schieten.

Dit alles gebeurt aan de had van een smartphone en GPS-ontvanger. Je ziet dus waar je loopt, en hoe ver de agenten van jou zijn verwijderd (en vice-versa). Wanneer je op bepaalde plaasten komt kan je voorwerpen opnemen en die gebruiken op andere plaatsen om misdaden te plegen. Maar de agenten zijn met 3 en mogen met elkaar bellen om jou in te sluiten. De gangster heeft gelukkig enkele hulpmiddelen om de agenten te slim af te zijn, maar die zijn beperkt. Strategie is dus belangrijk...


Ik heb het spel gisteren met het gewest gespeeld. Ik was met Funghi de gangster (één team) en de rest was verdeeld over de 3 andere teams. Gelopen dat we hebben ... De mensen in Antwerpen hebben heel raar naar ons gekeken (als je zo in het midden van de markt staat en roept: 'Ik heb hier net een mijn gelegd, weglopen naar punt 6 om daar explosieven te laten ontploffen' kijken de mensen gewoon raar :->). Het was spannend tot op de laatste 30 seconden, maar dankzij de strategie van Funghi en mijn oog die nooit van het GSM-scherm is gegaan, hebben we het gehaald! Achteraf bleek dat er heel weinig gangsters het spel kunnen uitspelen, want ons natuurlijk nog wat trotser maakte :-) Een hele plezante namiddag met het hele gewest. En daarna nog gaan BBQ-en bij Griet thuis voor haar verjaardag (die trouwens van niets iets wist :p).

Een échte aanrader voor iedereen. Op één is er eens een reportage over geweest die je hier kan bekijken. Voor de rest zou ik zeggen: surfen naar www.lamosca.be en meedoen! We hebben 80 euro betaald voor 2 uur intensief spelplezier voor 10 personen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home