Monday, August 27, 2007

Hotlinking verboden?

Ik had hier enkele dagen geleden een link geplaatst rond een website met eenvoudige kunst met papier. Ik had een link geplaatst met een foto van een kunstwerk. Normaal gezien copy/paste ik altijd de beelden, maar omdat ik de mensen wou motiveren om naar de website te surfen, had ik dat laten staan. En ik zie hier zonet dat die foto weg is en er een andere foto staat met volgende tekst op.


Bij deze verkiezen ze dus om een beeld te laten kopiƫren en zelf op te slaan, dan te verwijzen naar de oorspronkelijke website. Kan er mij iemand uitleggen wat daar het voordeel van is? Anyway, vanaf nu dus gewoon copy/pasten. Bij deze doen we dat dan nog eens.

2 Comments:

At 5:42 AM, Anonymous Anonymous said...

Hotlinking is very not done. Ge hebt er geen idee van wat voor een bandbreedte dat kan zuipen. Iemand moet daarvoor betalen, en als gij hotlinkt dan moet die manne hunne server da naar uw lezers doorsturen, en gij gaat met de eer/inkomsten lopen.

Beter is afbeelding op uw server zetten, en naar hun linken. Ik trakteer hotlinkers ook van tijd tot tijd op van die images.

 
At 1:15 AM, Blogger Da D-Tor said...

Quite interesting. Zo had ik het helemaal nog niet bekeken. Thanks! 'k Heb weer iets interessants bijgeleerd :-)

 

Post a Comment

<< Home