Tuesday, April 01, 2008

Geen sneeuw meer op mijn tv

Binnen een dik half jaar kan niemand meer naar de openbare omroep kijken via de gewone analoge antenne zoals er al meer dan 50 jaar naar televisie wordt gekeken. Er wordt nu campagne gevoerd zodat de mensen tijdig overschakelen en niet zonder televisie komen te zitten (uiteraard spreken we over slechts 1 à 2 percent van de televisiekijkers. De rest kijkt via kabel of satteliet).

Ik ben nog een gewone televisiekijker via de antenne (er is zoveel zever op televisie dat ik daar geen 170 euro per jaar voor wil betalen), maar ben door www.wegmetsneeuwopjetv.be toch vervroegd overgeschakeld op een nieuw toestel. Ik ben zeer tevreden over Vandenborre vanwege hun klantvriendelijkheid en service, dus ik naar Wilrijk. Voor de aankoop van een digitale receiver.

Ik koop de Philips DTR220 omdat die er goed uitziet zonder teveel draden en andere zaken in vergelijking met de rest. Maar bij het opendoen van de doos ... zit er geen antenne in. Je moet je huidige antenne gebruiken. Die van mij is zó oud (en dus zo slecht) dat ik hier dus niets mee kan doen. Stoem, want het kostte toch 69 euro.

Ik dus vandaag terug naar Vandenborre. Zonder ook maar naar de doos te kijken gewoon aanvaarden en nieuw product geven, mét antenne (Strong TNT SRT50 DVB-T Scart), kijk dát is nu service! Gewoon in uw Scart-poort klikken, antenne aansluiten en stekker insteken. Het afstandbediening zorgt voor het beheer van uw menu. Programmeren gaat automatisch en snel. Nu heb ik 6 posten (voorheen 4): Een, KetNet/Canvas, La Une, La Deux, La Trois en Euronews.

Maar dan komt hét interessante nieuws: De beeldkwaliteit is subliem! Ik kijk al 3 jaar televisie met sneeuw, storingen, trillend beeld, ... en nu heb ik perfect digitaal beeld. Een hele plezante ervaring. Ikke dus content dat ik voor 79 euro (was wel 10 euro meer) nu naar televisie kan kijken in deftige kwaliteit. Een aanrader van een product voor iedereen die met hetzelfde probleem zit.

Update: De beeldkwaliteit blijft goed ... wanneer het signaal sterk genoeg is. Afhankelijk van het weer kan dat wel eens tegenvallen. Gisteren ontdekt, maar dat is zo met alle ontvangers vrees ik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home