EA Games en YouTube
Het initiële idee achter YouTube is het posten van een zelfgemaakt filmpje en de mogelijkheid dat er mensen op reageren via een tekstuele of een videopost. Heel wat bedrijven vragen aan hun reclamebureau “Ik wil op YouTube staan en veel hits halen”. Maar in heel wat gevallen slaat de boodschap niet aan. Een andere insteek is niet om een filmpje te maken en online te plaatsen, maar om te reageren op een videopost van een consument. Volgend voorbeeld toont perfect aan hoe succesvol dat kan zijn.
Het nieuwe golfspel Tiger Woods 2009 is uit. Er is een functie in de opties dat je op het water kan lopen wanneer je bal daar terecht is gekomen. Een YouTube gebruiker filmde dit en plaatste het op YouTube met de melding dat de ‘Jesus Shot’ toch wel wat overdreven is.
Is het een bug? Of een grap van de makers van het spel? EA Games antwoord op de volgende manier:
Het filmpje is op één dag al meer dan 200.000 keer bekeken, het staat op honderden blogs, kreeg heel wat reacties, sterren, … kortom een zeer geslaagde zet! Creatief reageren of user generated content levert veel meer op dan een geforceerd filmpje online plaatsen in de hoop dat het rumor creërt. Nice work!
0 Comments:
Post a Comment
<< Home