Monday, October 05, 2009

Lord of the Rings


"Heb jij die films nog altijd niet gezien?"

Dat was de vraag die ik de laatste jaren vaak te horen kreeg wanneer er over films werd gesproken. "Neen, ik heb ze nog niet gezien. En dat is niet uit desinteresse, wel omdat ik gewoon nog niet de kans heb gehad om ze te bekijken."

Tot collega Gerrit de Special Extended Edition DVD box van de eerste film gaf. En vanaf dan een grote sneltrein naar vandaag. Zonet 'The return of the King' gezien. De trilogie is achter de rug en ik moet toegeven dat ik zeer zwaar onder de indruk ben. Niet alleen omdat het verhaal, het acteerwerk, de regie, muziek en montage zeer sterk is. Maar ook omdat je door die uren (véél uren) van extra's een kijk krijgt op hoe alles werd aangepakt.

Ik heb al veel de 'making of' van een film gezien, maar nog nooit was ik zo onder de indruk van de details en energie die er in wordt gestoken. Aan die 10 à 11 uur film is 8 jaar gewerkt met duizenden mensen. Knap gedaan! Een echte aanrader!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home