Sunday, September 13, 2009

Groots

Op nog geen tien jaar tijd zijn ze uitgegroeid tot een van de gekendste bands ter wereld. Ik weet nog heel goed toen Jan in het zesde middelbaar zei dat hij een goede cd van een nieuwe groep had gekocht, een zekere Coldplay. En kijk: donderdag 10 september waren er bijna 60.000 mensen die genoten van een geweldig, groots optreden in Nijmegen in Nederland.

Naast de verbluffende licht- en videoshow, de geweldige livemuziek en de megasfeer, blijft mij vooral bij hoe nuchter en eenvoudig de 4 gasten van Coldplay blijven. Fouten maken kan en mag, improviseren voor iemand zijn verjaardag ook. En de leadzanger Chris heeft een conditie om u tegen te zeggen: hij loopt ontzettend vaak van de ene kant naar de andere en kan het volk als geen ander met zich meetrekken. Let maar eens op het hoogtepunt van Viva La Vida (4:28 sec. in het filmpje): 60.000 mensen die met jou meezingen, dat moet kicken zijn.

Ik heb met mijn oud fototoestel wat kunnen 'filmen' en heb het proberen te monteren tot een geheel. Niet echt eenvoudig met al die kleine stukjes. Het doet de hele show natuurlijk geen eer aan, maar geeft toch een beetje weer hoe graaf alles was. Chapeau aan deze grote muzikanten!


2 Comments:

At 12:38 PM, Anonymous TIM said...

Knap videoverslagske Dieter.
Als ik dit zie... dan weet ik weer waarom Coldplay in mijne top 5 staat van beste optredens die ik tot dusver gezien heb!

 
At 6:41 AM, Blogger Da D-Tor said...

Thanks.

Ik heb er inderdaad langer aan gewerkt dan oorspronkelijk gedacht :-)

 

Post a Comment

<< Home