Tuesday, May 11, 2010

deredactie.be voor iPhone

Ik ben al jaren een fan van deredactie.be en het voormalige vrtnieuws.net. Het is ontzettend gemakkelijk als je met enkele clicks kan kijken naar de programma's die jij wil zien en nog meer naar de fragmenten uit die programma's.

Het enige wat ik jammer vond, was dat men - door het gebrek aan Flash op iPhone - de website niet volwaardig mobiel kon bekijken. Gisteren surfte ik uit nieuwsgierigheid nog eens naar de redactie.be om te kijken of er al verandering in was en wat bleek:


Hey, dat is al veel aantrekkelijker om te lezen. Mooi onderwerp per onderwerp, rubriek per rubriek. Nice!

Wat zou er gebeuren als ik op een bericht klik?



Proper. Foto boven, tekst in dezelfde lay-out als de gewone website, duidelijke breadcrumbs. Op zich niets openbarend, maar gewoon aangenaam om te lezen.

Maar dan ... klik ik op video en nog geen seconde later ...


Echt zalig! Goede beeldkwaliteit, mogelijkheid tot doorspoelen, ... en dat zonder Flash! Ontzettend fijn dat de VRT deredactie.be 'to the next level' heeft gebracht. Een duidelijke trend en geloof in mobiel internet. Als de gsm-operatoren nu nog met transparante tarieven komen, zijn we echt vertrokken. Ah ja, bij Base vallen die tarieven goed mee, maar edge is iets te traag om de video's vlot te laten laden. Het enige nadeel is dat de batterij van de iPhone natuurlijk wel een pak sneller plat gaat :-)


Ah ja, alleen blogger.com zou ook wel eens aan een mobiele app of site moeten werken. Wordpress staat daar een heel pak verder!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home