Sunday, January 06, 2008

De Redactie

Zonet gezien dat één van mijn favoriete websites helemaal, maar dan echt helemaal is veranderd. vrtnieuws.net bestaat niet meer, het is deredactie.be geworden. En de lay-out en vooral structuur - die altijd zo eenvoudig was - is nu volledig weg. Het zal dus even wennen worden alvorens we alles weten staan. Vanaf morgen zullen alle nieuwsduidingprogramma's ook in een nieuw decor zitten. Ik ben benieuwd ...

Ik heb alvast gezien dat de websites nog een pak bugs telt, vooral in Firefox. Hopelijk wordt er daar vannacht aan doorgewerkt, want morgen zullen er wel een pak mensen surfen naar de website, mét Firefox.

Vanaf nu kan het beeldmateriaal op andere sites geplaatst worden (positief) en ik vond een filmpje met alle begingenerieken van het journaal. Nu allemaal is het niet, want ik weet er al minstens één die ik nog ken van wanneer ik klein was die er niet bijstaat. Ik heb die ergens nog op video liggen en zal die proberen online te zwieren.

PS: Zonet gezien dat die embedded video's op ni veel trekken. Dat gaat nog koefelen worden...


Update: Blijkbaar ben ik niet de enige die wat problemen heeft met de nieuwe look van de VRT. Op tal van blogs is iedereen commentaar aan het geven (de één heeft al duidelijk meer last dan de andere). Er is zelfs al een 'red-actie' gemaakt > www.de-red-actie.be.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home