Tuesday, September 23, 2008

Parijs


Nu ik 5 à 6 keer per jaar voor het werk naar Parijs moet afzakken, zie ik deze grootstad tenminste eens. Helaas is er nooit tijd om deze te bezoeken omdat de vergaderingen altijd zo lang duren en ik mijn trein naar huis moet halen.

Maar vandaag had ik nog een half uurtje extra en ben ik in het metrostation 'Anvers' ('t stad is duidelijk echt overal aanwezig) gaan kijken naar Sacré Coeur: een imposant gebouw. Er is daar een gekende scène uit Amélie Poulain opgenomen. Helaas had ik geen tijd om naar boven te gaan (zou ook niet gaan met mijn voet waarmee ik blijf sukkelen). Maar toch even een foto kunnen nemen.

Een stad zien bij slecht weer is toch wel beduidend minder leuk. Toch voel je pas hoe klein België en Brussel zijn in vergelijking met Parijs. Het metronetwerk is hier gigantisch groot en zeer sterk georganiseerd.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home