Thursday, January 17, 2008

Jobs @ MacWorld

Ik kijk nu al enkele jaren naar de keynote van Steve Jobs. Waarom? Dat weet ik niet echt. Die gast kan gewoon ontzettend goed presenteren, de rust én enthousiasme zelve. Hij gelooft zeer sterk (en terecht) in zijn producten en diensten. Wat mij altijd heel hard opvalt, is hoe hij nooit slecht over zijn concurrenten praat, integendeel. Uiteindelijk ziet iedereen toch dat de oplossing van Apple veel beter is dan de rest. Wat mij dit jaar echter het meeste heeft geïntrigeerd, is hoe Apple ook zonder boe of ba durft toegeven dat ze fouten hebben gemaakt ... en die ook rechtzetten ... kosteloos voor de gebruikers.

Neem nu Apple TV. Steve vertelt zelf dat ze niet aan de verwachtingen hebben voldaan. Hij verontschuldigt er zich nét niet voor. Maar ondertussen hebben ze Apple TV geupgrade en kan je het zonder computer gebruiken. Hier zou een gewoon bedrijf zeggen: sorry voor de early adapters, je zal een nieuwe moeten kopen. Nee, Apple heeft gezorgd voor een update van het hele systeem ... en iedereen die er al een heeft kan gratis updaten. Dát noem ik nu is een relatie opbouwen met je klanten.

Wat is er nu allemaal gezegd geweest op dat anderhalf uur? Veel, maar uiteindelijk zijn er mensen die het op 1 minuut hebben samengevat. Enjoy!

2 Comments:

At 3:42 AM, Anonymous Anonymous said...

Handig, ik had geen zin om de hele keynote te bekijken :)

 
At 5:18 AM, Blogger Da D-Tor said...

Ze is wel minder imposant als vorig jaar (iPhone), maar ze hebben wel heel wat dingen gedaan.

Ik vrees alleen dat als we hier in België ook movies gaan huren via Itunes, dat Telenet iets vriendelijker gaat moeten zijn met bandbreedte...

 

Post a Comment

<< Home